Egreu pentru o maşină americană să ţină pasul cu evoluţiile tehnologice europene şi japoneze, iar acest lucru s-a văzut şi în vânzările precedentei generaţii de Grand Cherokee, care a cedat locul, treptat, nou-veniţilor. Totuşi, modelul nou a primit deja 30 de premii în mai puţin de un an, e drept, mai toate în America, aşa că avem aşteptări mari de la el.
American cu inimă latină
Europenii vor motoare turbo-diesel pe SUV-urile lor, aşadar Jeep nu putea rămâne indiferent. Sub capotă se află un V6 de 3 litri produs de Fiat Powertrain împreună cu ceilalţi italieni de la VM Motori, o inimă latină care animă foarte rapid caroseria americană grea de 2,4 tone şi o duce fără să crâcnească la 100km pe oră în doar 8,2 secunde. Cei 241 de CP ai motorului sunt însoţiţi de un cuplu pe măsură: 550 Nm la 1.800 rpm, valori datorită cărora acceleraţiile cu talpa la podea te lipesc de spătarul scaunului. Dacă şi transmisia automată ar fi fost mai puţin leneşă, era perfect!
Performanţele în linie dreaptă sunt pe deplin satisfăcătoare, aşadar, atât în oraş cât şi în afara lui. Te înfigi rapid oriunde vrei, iar la viteze de autostradă ai încă suficiente rezerve de putere pentru a decide tu jocurile. În viraje însă, este cu totul altă poveste: direcţia e moale şi te obligă să abordezi succesiunile de curbe cu grijă şi reţinere, iar masa mare a maşinii combinată cu suspensiile adaptate în primul rând pentru offroad duce la un ruliu accentuat, care te domoleşte instantaneu.
În afara asfaltului, Grand Cherokee ştie destule, deşi necesită acomodare cu o transmisie complicată. Ai la îndemână mai multe moduri de rulare adaptate nisipului, pietrelor, zăpezii sau noroiului, precum şi un mod 4x4 Low, bun pentru a te descurca pe rampele accentuate şi pe câmp. Garda la sol e suficientă pentru majoritatea coclaurilor în care te-ai putea gândi să urci cu maşina, însă trebuie