Amîndouă stadioanele au costat, fiecare, în jur de 190 de milioane de euro, cu tot cu amenajările exterioare, inclusiv parcările, cea de la Bucureşti încă nerealizată » Noi avem cu 5% mai multe locuri şi cu 20% mai multe scaune, dar ei au făcut în aceiaşi bani o gară de tren şi au tras linia de tramvai! » Aceeaşi firmă, Max Bogl, le-a realizat pe amîndouă » Numai că al lor a fost construit pe boom economic şi cu salarii medii de 2.000 de euro, iar al nostru, în criză şi cu salarii medii ale forţei de muncă de 5 ori mai mici » Finisajele sînt net inferioare la Bucureşti faţă de Frankfurt » Atunci de ce Naţional Arena şi Commerzbank Arena au costat aproape la fel?
Citeşte MÎINE doar în ediţia tipărită » Primăria Bucureşti: “De ce vi se pare mult? Doar proiectarea a costat 16 milioane de euro!”
Ziarul publică mîine o amplă discuţie între Cătălin Tolontan şi Bogdan Hreapcă, directorul Direcţiei Investiţii a Primăriei, “amic al băiatului şefului meu, Sorin Oprescu”, după propria mărturisire, şi omul care a semnat actele adiţionale care au crescut cu mai bine de 50 de milioane de euro preţul iniţial al Naţional Arena
Nu e un curs de arhitectură şi nici un calcul de diriginte de şantier. Punem cap la cap imagini, experienţe de martor ocular, surse şi cifre"Stadionul nostru e precum cel de la Frankfurt", au spus Sorin Oprescu şi Mircea Sandu. Cînd zăreşti Commerzbank Arena, inevitabil şi deloc subiectiv, Naţional Arena preia prin comparaţie aerul unui mastodont neterminat. Nu pentru că al nostru ar fi mai mic, dimpotrivă, cel din Germania are cu 5% mai puţine locuri totale şi cu 20% mai puţine pe scaune. Naţional Arena pare un mastodont pentru că a fost gîndit şi executat mai puţin îngrijit, cu mai multă grijă pentru efectul vizual, dar cu mai puţin respect pentru funcţional.
Desigur, cele două arene nu şi-au propus să fie identice. Arhi