Piata liniilor aeriene se contracta tot mai mult, in conditiile crizei economice si scumpirii constante a carburantilor. Companiile traditionale pierd teren in fata celor low-cost, fiind obligate sa se reorienteze. Unele reduc preturile, altele isi gasesc salvarea in parteneriate cu branduri puternice sau recurg la solutii de back-up, prin business-uri adiacente. Vezi cat de ascutita e "muchia" pe care sta Carpatair.
Pe langa obiectul principal de activitate, acela de linie aeriana, Carpatair mai administreaza inca douabusinessuri: o scoala de aviatie si o unitate pentru intretinerea aeronavelor.
Companianu are planuri de business speciale, in conditiile in care economiile din UEsunt acum foarte incerte. “Sa vedem ce se va intampla cu criza euro, datoriile,sa vedem daca economiile nu sunt afectate de masurile de austeritate atat degrav, incat sa vorbim doar de supravietuire. Noi nu ne facem planuri marimomentan, planul principal estesupravietuirea", spune directorul general al Carpatair, Nicolae Petrov.
Despre parteneriatulcu Alitalia incheiat recent, acesta a declarat, pentruDailyBusiness.ro: “Datorita parteneriatului, vom avea un plus de pasageri de circa 5% in 2012, ceea ce inseamnamult. Marja de profit a companiilor aeriene e situata in anii buni la 3-5%. Deci,daca poti sa-ti generezi venituri aditionale de 3-5%, deja e un lucrusemnificativ”.
Desi nutinteste foarte sus, compania are planuri de investitii intr-un business separat,constituit din unitati de intretinere a aeronavelor. Astfel,in 2 ani ar putea fi demarata constructia unui hangar de intretinere cu o capacitate de 4 aeronavemari tip Boeing si Airbus, care va necesita o investitie de circa 15 milioanede euro.
In prezent,compania detine la Timisoara o astfel de hala, de dimensiuni mai mici –o capacitate de 2 aeronave mici – unde se opereaza