Noul Mers de Tren 2011-2012, va intra în vigoare începând cu data de 11 decembrie 2011 şi va fi valabil până la data de 8 decembrie 2012, informează CFR Călători.
Din necesitatea alinierii transportului feroviar de călători la normele legislaţiei europene în domeniu, actualele ranguri de trenuri de călători vor fi structurate, de la data de 11 decembrie 2011, în funcţie de serviciile oferite, în trei noi categorii: Intercity (IC), InterRegio (IR) şi Regio (R). Pe reţeaua CFR, în noul plan de mers 2011/2012 vor circula cele trei categorii de trenuri, atât în trafic internaţional (70 trenuri internaţionale – 40 InterRegio, 4 Intercity şi 26 Regio), cât şi în trafic local (1.336 de trenuri - 28 Intercity, 198 InterRegio şi 1.110 Regio). În noul mers de tren au fost reduse duratele de parcurs ale trenurilor de rang superior pe magistralele 200 Braşov – Curtici şi 300 Bucureşti – Oradea, în contextul finalizării lucrărilor de reabilitare a infrastructurii feroviare de pe Valea Prahovei.
Acum, durata de parcurs a unui tren Rapid în relaţia Bucureşti Nord – Braşov este de 3 ore şi 45 minute, iar în 2012 aceasta se va reduce la 2 ore şi 45 minute, la un tren InterRegio. De asemenea, prin noul mers se vor realiza noi legături directe cu trenuri InterRegio, între: Bucureşti – Bistriţa, Bucureşti – Târgu Mureş, Bucureşti – Sibiu, Craiova – Braşov, Braşov – Sibiu, Bucureşti – Timişoara, Satu Mare – Constanţa, Constanţa – Braşov. CFR Călători a păstrat tariful la trenurile Intercity şi Regio (fostele Intercity-uri şi Personale), iar pentru trenurile InterRegio va fi practicat un tarif intermediar, situat între tariful celor două ranguri de tren Accelerat şi Rapid (cu aproximativ 22% mai puţin decât la Rapid şi cu circa 12% mai mare decât cel de la Accelerat).
Prin tariful de InterRegio aplicat, abonamentele emise la tren Rapid vor scădea cu o sumă cupri