Aniversările mărcilor şi companiilor au dezmorţit în acest an bugetele de marketing, indiferent dacă cei în cauză au aniversat 10 sau 125 de ani. "În 2011 a fost aproape imposibil să trecem cu vederea multitudinea de aniversări ale brandurilor, mai ales că multe dintre ele au fost marcate de campanii extinse de comunicare", spune Andreea Florea, brand strategy coordinator la BrandTailors.
În timp ce unele campanii au mizat pe poveşti, altele au ales să-şi atragă clienţii mai degrabă prin intermediul promoţiilor de tot felul, al reducerilor de preţ sau al programelor de loializare, scrie revista Business Magazin (www.bmag.ro).
Fie însă că a fost vorba de cei 125 de ani celebraţi de Coca-Cola, una dintre cele mai valoroase mărci din lume, sau de cei cinci ani de prezenţă pe piaţa românească a unor retaileri precum Real sau Auchan, elementul comun l-au constituit mesajele ce-au îndemnat clienţii să sărbătorească. De regulă, prin cheltuieli, lucru îndeobşte folositor pentru creşterea vânzărilor şi, poate, a profitului.
De cele mai multe ori, aniversările mărcilor şi companiilor sunt sărbătorite intern, alături de angajaţi şi colaboratori. Ba chiar se poate întâmpla ca pur şi simplu să treacă neobservate de publicul larg. Ideea de a împărtăşi momentele festive cu consumatorii este "o oportunitate de a genera sau consolida un sentiment de apropiere", spune Florea. Pe de altă parte însă, succesul unui asemenea demers depinde mult de relaţia dintre consumator şi marca aniversată. "E nevoie de un grad ridicat de angajament şi loialitate faţă de brand pentru a-i putea sărbători aniversările", spune reprezentanta BrandTailor. Or, cum studiile de piaţă din anii trecuţi arătau că dintre toţi europenii românii sunt cei mai interesaţi să încerce produse şi servicii noi, în mod logic şi gradul de loialitate este mai scăzut.
Numărul zece şi multiplii s