Primăria Capitalei doreşte un nou manual de identitate vizuală, pentru care instituţia condusă de Sorin Oprescu alocă 357.000 lei, circa 82.000 euro, unei firme cu un angajat şi un patron cu vaste conexiuni în mediul guvernamental, Teodor Scutaru.
Licitaţia a avut loc în vară, iar câştigătorul (SC Scutaru Strategic Consulting SRL) trebuie să pună la dispoziţie un slogan al instituţiei, să editeze şi să tipărească manualul de identitate vizuală în 1.000 de exemplare pe hârtie şi alte 1.000 pe CD. Financiar, însă, contextul este cum nu se poate mai controversat. Viceprimarul Mircea Raicu susţine că nu era cazul pentru asemenea cheltuieli, cât timp municipalitatea trebuie să rectifice bugetul în minus, cu 200 milioane lei, aproape 46 milioane euro.
În plus, Primăria Capitalei are deja un astfel de manual, realizat în anul 2009, cu contribuţia unor angajaţi, şi la un preţ de aproape 12 ori mai mic. Manualul a fost tipărit în 250 de exemplare şi imprimat pe 250 de CD-uri, apoi distribuit instituţiilor interesate. „Manualul acesta există, nu se face acum.
A fost realizat de doi angajaţi ai primăriei, iar de concepţia grafică şi de tipărire s-a ocupat o firmă care a primit 29.000 lei. Plata s-a făcut în decembrie 2009. Un slogan a fost realizat şi atunci, dar nu a fost acceptat", susţine o sursă din cadrul municipalităţii. Asta, în condiţiile în care edilul Oprescu a fost de acord cu manualul realizat în 2009, din moment ce a semnat „Cuvântul înainte".
Realizarea documentului a durat atunci nouă luni. „A fost expediat la toate direcţiile din primărie, iar oamenii au fost instruiţi", declară, sub anonimat, un fost angajat al municipalităţii. Aşadar, un manual există, a fost distribuit încă de acum doi ani şi a costat aproape 7.000 euro.
„Preocuparea constantă"
Am încercat să aflăm de la Biroul de presă al Primăriei conduse de Sorin Oprescu