- Social - nr. 897 / 24 Noiembrie, 2011 Saptamana 18 – 24 noiembrie, de-a lungul timpului In 19 noiembrie 1377, sasii din Scaunul Brasovului primesc dreptul, confirmat in scris intr-un act semnat de regele Ludovic I al Ungariei, de a-si construi, pe cheltuiala si cu mesterii lor, o cetate noua, din piatra, la Bran. Este prima atestare documentara a Castelului Bran. In schimb, nu exista nicio dovada istorica serioasa care sa lege numele Castelului Bran de numele lui Vlad Tepes, pe numele sau de brand turistic, Dracula. Si, totusi, fictiunea bate realitatea! Legenda functioneaza! E vie, ca si vampirul, de sute de ani! Dar, ce spun eu! Fictiunea bate regalitatea, provocand realitatea ca Romania este sau ar putea sa fie destinatia preferata a turistilor lumii! Ne putem mandri ca un print (nu din Levant!), indragind…Transilvania, adauga la blazonul nobil englezesc, descendenta lui din… Dracula! Zborul, visul ancestral al omului! Incurajat de Cosbuc, St. O. Iosif, Vlahuta, Emil Garleanu, Aurel Vlaicu construieste in 1909 un aeroplan miniatural cu care face o demonstratie in fata ministrului Spiru Haret. Incantat de cele vazute, ministrul face demersuri si obtine fonduri pentru construirea unui planor pe care Vlaicu il va construi in atelierul de la Arsenalul armatei. Motorul il cumpara de la Paris, sfatuit de Traian Vuia. In 1910, pe campul Cotrocenilor, Aurel Vlaicu se ridica de la sol cu planorul sau cca 4 metri, pluteste in aer cca 40 metri, dupa care aterizeaza lin. Dupa acest succes, construieste aparatul de zbor "Vlaicu II”, pentru care obtine brevetul "Masina de zburat ca un corp in forma de sageata”. Incepe lucrul la "Vlaicu III”, dar, in 13 septembrie 1913, se urca la bordul lui "Vlaicu II” si decoleaza intr-un zbor temerar de traversare a Carpatilor. Avionul se prabuseste pe raza localitatii Banesti, de langa Campina, pilotul pierzandu-si viata. "Vlaicu III”,