Cererea, până nu demult explozivă, de pe piaţa auto chineză ar putea înregistra o creştere de o singură cifră pentru al doilea an consecutiv, marcând astfel cea mai slabă performanţă de după începutul boom-ului, în anii 1990, apreciază constructorii auto şi analiştii din domeniu. Aceştia consideră că încetinirea cererii va face mai dură concurenţa de pe cea mai mare piaţă auto din lume, în condiţiile în care tot mai mulţi competitori se înscriu în cursă.
Cererea, până nu demult explozivă, de pe piaţa auto chineză ar putea înregistra o creştere de o singură cifră pentru al doilea an consecutiv, marcând astfel cea mai slabă performanţă de după începutul boom-ului, în anii 1990, apreciază constructorii auto şi analiştii din domeniu. Aceştia consideră că încetinirea cererii va face mai dură concurenţa de pe cea mai mare piaţă auto din lume, în condiţiile în care tot mai mulţi competitori se înscriu în cursă.
Unii executivi din industria de profil spun că această încetinire va determina constructorii auto să caute alte modalităţi de dezvoltare, pe măsură ce piaţa chineză ajunge la maturitate.
"Condiţiile de pe piaţă sunt atât de instabile încât nu ne putem fixa obiective pentru următorul an", spune Hideki Kimata, manager la producătorul auto nipon Nissan Motor, care are un parteneriat cu constructorul chinez de automobile Dongfeng Motor.
Cea mai dură concurenţă va exista probabil pe segmentele periferice ale pieţei, în condiţiile în care constructorii auto chinezi se luptă pentru supravieţuire cu parteneriatele cu capital străin care caută loc de dezvoltare. Nissan şi Dongfeng au anunţat recent că intenţionează să lanseze anul viitor Venucia, un brand comun care are ca ţintă directă pe cei care cumpără mărcile low-end chineze.
Competiţia va deveni mai acerbă şi pe alte segmente de piaţă. Volkswagen intenţionează să lanseze