Cu doar opt magazine noi, 2011 este cel mai slab an din ultimii şapte în ceea ce priveşte investiţiile în noi magazine de bricolaj. S-a umplut piaţa?
Reţelele de bricolaj au frânat brusc în acest an procesul de extindere pe piaţa locală, fiind inaugurate doar opt magazine, dintre care cinci sunt ale reţelei locale Dedeman. Câte un magazin nou au deschis francezii de la Bricostore (Severin), austriecii de la BauMax (Bucureşti) şi alţi francezi, Leroy Merlin, care au deschis primul magazin din România în Capitală, pe Şoseaua Chitilei.
În acelaşi timp, reţelele germane Praktiker, Hornbach şi OBI au spus "pas" deschiderilor în 2011.
Astfel, de la un maxim atins în 2008, când au fost deschise 18 magazine, în 2011 va fi consemnat cel mai slab an din ultimii şapte în ceea ce priveşte expansiunea, deşi unele reţele au doar câteva magazine, fără a fi ajuns la o masă critică.
Investiţia medie într-un magazin de bricolaj se ridică la circa 10 mil. euro, astfel că pentru realizarea celor aproximativ 100 de unităţi din România companiile au alocat circa un miliard de euro şi au angajat în jur de 12.000 de persoane. Aceste sume au însemnat business pentru firmele de construcţii care au ridicat magazinele, dar şi expunere pentru sutele de furnizori de materiale care au vândut doar anul trecut prin aceste reţele produse de circa un miliard de euro.
Dar ritmul de expansiune nu mai este acelaşi după ce în judeţe precum Argeş, Braşov sau Iaşi sunt cel puţin cinci hipermarketuri pentru construcţii funcţionale, în timp ce în Bucureşti numărul acestora ajunge la 18 unităţi.
10 judeţe fără magazin. Cu toate acestea, sunt şi zece judeţe în care reţelele de bricolaj nu au pus deocamdată piciorul, iar într-o serie dintre acestea există premise pentru astfel de investiţii: oraşe de circa 100.000 de locuitori şi un nivel destul de ridicat