În trimestrul al doilea, prioritare în agenda departamentelor de resurse umane au fost training-ul şi dezvoltarea profesională iar de această dată companiile au fost mai generoase cu bugetele alocate personalului, reiese din studiului HR Outlook, realizat de compania de cercetare Daedalus Millward Brown.
Conform studiului HR Outlook, patru din zece companii dispun de un buget mediu de resurse umane care variază între 5.001 şi 20.000 euro. Se remarcă însă renunţarea la prudenţă în cheltuirea bugetelor: mai mult de jumătate dintre companii au reuşit să consume tot bugetul alocat, în timp ce două din zece companii l-au depăşit.
Activităţile de training, dezvoltare profesională şi remunerare ramân activităţile cu cea mai mare proporţie din bugetul de resurse umane, în timp ce cercetarea organizaţională, litigiile/compensaţiile, consultanţa în resurse umane şi comunicarea internă deţin cea mai mică cotă de prioritate.
Peste jumătate dintre companiile active în piaţa de resurse umane au utilizat în totalitate sau chiar au depăşit bugetul per angajat alocat pregătirii şi dezvoltării. Conform prezentului studiu, companiile recurg cu preponderenţă la training-ul intern (83%), urmat de training-ul extern (76%), în timp ce activităţile de coaching si mentoring extern şi blended learning ocupă poziţii inferioare.
Dintre activităţile de dezvoltare profesională, pentru poziţiile de senior şi middle management, training-urile clasice sunt completate de activităţile de coaching şi mentoring, iar pentru poziţiile de specialist şi poziţiile de intrare, cel mai des utilizate sunt programele clasice de training şi învăţarea la locul de muncă.
Prin programele de dezvoltare profesională, companiile urmăresc atât dezvoltarea abilităţilor soft skills (68%) - comunicare, lucrul în echipă, leadership-ul, cât şi a abilitatilor tehnice (66%).
Conform stu