CERT-RO, centrul national de raspuns la incidente de securitate cibernetica, infiintat in luna iulie din acest an prin Hotarare de Guvern, a primit si a rezolvat pana acum circa 20-25 de sesizari de incidente, majoritatea atacuri de tip phishing care vizau banci din afara Romaniei, a declarat joi Dan Tofan, directorul tehnic al centrului in cadrul unui eveniment dedicat securitatii IT, organizat de IDG Romania. Este vorba de pagini gazduite pe servere din Romania dar care vizau banci din afara, iar CERT-RO a luat legatura cu furnizorii de internet care au oprit acele pagini, a explicat Tofan.
"Am rezolvat in scurtul timp de cand am devenit operationali in jur de 20-25 de incidente informatice, in majoritate phishing. In general acestea au fost semnalate de catre alte structuri CERT din UE si doar 2 incidente au fost semnalate de persoane fizice din Romania. Aceste incidente s-au referit la pagini de tip phishing care erau instalate pe servere de la noi din tara dar vizau banci din afara Romaniei. Nu am avut incidente care sa vizeze bancile din Romania", a precizat Dan Tofan, cu ocazia unei conferinte pe teme de securitate IT in cadrul ROCS (ROmanian Computer Show).
Cum s-au rezolvat mai exact aceste cazuri?
"Pentru incidentele de phishing am luat contact cu furnizorii de internet care aveau clientii care tineau tineau paginile respective si le-au oprit. Furnizorul de internet are obligatia prin lege ca atunci cand intalneste un astfel de incident in retea sa-l stopeze. Atacurile vizau doar banci din afara Romaniei. Pentru banci de la noi inca nu am primit sesizare. Dar incidente tot vin. Avem si un botnet sub studiu care se pare ca are radacini in Romania, dar mai mult de atat nu pot sa va detaliez", a spus Dan Tofan.
CERT-RO - centrul national de raspuns la incidente de securitate cibernetica - ar trebui sa fie o structura care sa dis