Şase licitaţii în trei zile, două pe zi, o zi după alta. Şi nu oriunde, ci la Artmark, unde visele se transformă în realitate, în oaza non-criză, unde, pe o piaţă şchioapă rău, totul merge ca pe roate. Adunate, sumele licitate trec de milionul de euro, unu şi o sută de mii, mai exact. A început marţi, 15, cu ceva "Valori tradiţionale", doar 70 de picturi, desene şi afişe, din care s-au vîndut 61 picturi care au adunat 4 din cele 11 sute de mii de euro adunate în cele şase licitaţii. Vedeta incontestabilă a valorilor tradiţionale nu putea fi decît o creaţie de Grigorescu, şi nu insistentul car cu boi, ci o ţărăncuţă cu fuior vîndută cu 85 de mii de euro, spre nivelul de sus al estimării de 90 de mii de euro. Era lotul cu numărul norocos 13; peste 40 de poziţii avem o altă ţărăncuţă, subiect destul de banalizat, de această dată chiar şablonard, din Muscel, o pictură micuţă vîndută cu 75 de mii de euro. La mare distanţă în "tradiţionalele" noastre vine o "Margine de sat" de Ion Ţuculescu, adjudecată cu 44 de mii de euro.
S-a continuat cu o şedinţă de artă decorativă de epocă, cea mai aglomerată, cu 153 de oferte, din care s-au vîndut 128, cea mai scumpă vînzare fiind o plafonieră Galle decorată cu flori de magnolie. Un serviciu de cafea sau ceai, din argint, a fost vîndut cu 3,6 mii de euro, iar un set de obiecte de argint din care poţi să te serveşti cu ulei, zahăr şi bomboane, decorate cu lebede, a fost vîndut cu 2,6 mii de euro.
Miercuri, 16, am cunoscut şi s-a vândut şi o colecţie, a soţilor Hrisanti şi Nicolae Petresco, ofertă formată din 17 picturi cu semnături zdrobitoare: Simonidi, Sava Henţia, Tonitza, Pallady, un număr semnificativ de Petraşcu şi un Grigorescu de doar 22 de mii. S-au vîndut toate cele 17 oferte, "regina balului" fiind un interior al atelierului lui Petraşcu, care a egalat la 85 de mii de euro recordul grigorescian cu fuior. Pe la