Mulţi dintre copiii de dinainte de epoca reţelelor sociale îşi amintesc că unul dintre obiectele interactive cele mai populare era micul Tamagotchi, un protogadget în formă de ou, cu un ecran cu cristale lichide şi care trebuia hrănit pentru a nu muri. Ieri, Tamagotchi a împlinit 15 ani şi încă se mai vinde, noi versiuni mai avansate fiind lansate.
Micul aparat a fost lansat pe 23 noiembrie 1996 în Japonia de către compania Bandai şi de atunci au fost vândute peste 78 de milioane de dispozitive. Sistemul după care funcţionau era simplu: personajul de pe ecran era un copil care trebuia hrănit la intervale regulate sau trebuia scos la joacă atunci când începea să plângă. Problema este că aparatul nu se oprea niciodată şi chiar dacă utilizatorii erau la şcoală, trebuiau să aibă grijă de Tamagotchi. Dacă „părinţii" uitau de dispozitiv, puteau să descopere că personajul lor a murit de foame, după o sesiune de plânsete disperate timp de câteva ore.
Cu ocazia aniversării, producătorul a lansat o ediţie specială, la preţul de 48 de euro, vândută doar în Japonia. Cu toate că a fost popular o perioadă, dispozitivul a devenit învechit odată cu apariţia telefoanelor inteligente, a tabletelor şi a aplicaţiilor de pe internet. Firma producătoare a încercat să reinventeze dispozitivul, dotându-l cu posibilitatea de a se conecta la internet pentru a descărca noi personaje.
Ultima generaţie, Tamagotchi iD L a fost vândută în 460.000 de unităţi de la prezentarea sa în martie anul acesta.