Furnizorul de soluţii metalice Ruukki România, parte a corporaţiei finlandeze Rautaruukki, a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri în primele nouă luni de 70%, avans superior chiar şi rezultatelor în perioada de boom din construcţii. Creşterile au fost susţinute de fiecare dintre diviziile companiei.
Principalii factori de creştere pentru companie au fost implicarea Ruukki în unele dintre cele mai mari proiecte de centre logistice şi arene sportive din 2011, precum şi consolidarea poziţiei companiei pe piaţa de sisteme de acoperiş din ţiglă metalică. Exporturile au crescut cu peste 40% comparativ cu anul 2010, deşi ponderea lor în cifra de afaceri a scăzut, datorită creşterilor spectaculoase din acest an. O evoluţie pozitivă a avut şi divizia de oţeluri speciale, Ruukki Metals, lider pe piaţa locală cu o cotă de peste 30%.
Reprezentanţii companiei nu au dorit să ofere detalii despre arenele sportive la care a fost implicată, infirmând participarea la Naţional Arena sau Cluj Arena, stadionul Ilie Oană din Ploieşti rămânând singura variantă.
"Rautaruukki a ales România ca principal hub de producţie pentru divizia Ruukki Construction. Alegerea a avut în vedere şi posibilitatea logistică de a deservi multe ţări din regiune, dar şi potenţialul pieţei locale. La nivel local am livrat mai mult de jumătate din producţie. Segmentul de componente şi de cel acoperişuri sunt cele mai active în structura de business şi reprezintă cea mai mare pondere în cifra de afaceri. La acestea se adaugă exporturile şi activitatea pe oţeluri speciale", a declarat Marian Pîrvu, Business Manager Central Eastern Europe.
Brandul Ruukki a câştigat foarte mult în notorietate în ultimii ani pe piaţa de învelitori metalice, graţie activităţilor de marketing, a reţelei de distribuţie şi a portofoliului de produse, creşterea de pe această divizie fiind cea mai puternică