Produsele sunt destinate ţărilor mai sărace, dar ar putea ajunge, în cele din urmă, şi pe piaţa europeană
Automobilul nu va avea legătură cu platforma Dacia, mult prea scumpă pentru un astfel de proiect "minimalist"
Impulsionaţi de succesul proiectului Logan, şefii de la Renault au hotărât să mărească miza. Astfel, după ce mai bine de doi ani succesul companiei a fost adus de vânzările peste aşteptări ale maşinilor construite pe platforma Logan, responsabilii companiei franceze au hotărât să schimbe colacul de salvare, aşa cum a fost denumită nu de puţine ori în presă uzina Dacia. Asta pentru că probabil au observat că de ceva vreme vânzările maşinilor fabricate în România au cam scăzut simţitor pe mai toate pieţele, dar mai ales în vestul Europei. Aşadar, au concluzionat că este necesară o nouă gură bună de oxigen.
Concret, Gerard Detourbet, şeful proiectului Entry de la Renault, responsabil de dezvoltarea modelelor Logan, Sandero şi Duster, va conduce de la începutul anului viitor o echipă Renault-Nissan care va încerca să creeze un automobil de trei ori mai ieftin decât Logan, ţintind un preţ de vânzare de... 2.500 de euro.
"După ce a câştigat pariul autoturismului low-cost, Renault vrea să intre pe piaţa maşinilor ultraeconomice, de două, trei ori mai ieftine decât Loganul", scrie cotidianul "La Tribune", citând surse apropiate companiei franceze.
Supersimplificat, dar fără legătură cu ratatul Tata Nano
Alianţa Renault-Nissan vrea să dezvolte astfel un automobil mic, super-simplificat, fără legătură însă cu proiectul Tata Nano încercat anterior împreună cu constructorul indian Bajaj, care se pare că a eşuat, continuă La Tribune. O serie de idei apărute în timpul lucrărilor la proiectul respectiv vor fi însă folosite.
"Acest nou program revoluţionar este, evident, destinat producţiei şi comercializării din