„Laureat la Cannes 2011, Melancholia este un film de artă cum numai von Trier putea să construiască“. O cronică a celei mai recente producţii a reputatului regizor danez este semnată de dna Ilinca Belciu, la rubrica Ecran.
Unul dintre cele mai emoţionante, triste şi memorabile filme despre sfârşitul lumii. Enjoy it while it lasts!
Lars von Trier şi femeile sale. Lars von Trier şi poveştile sale emoţionante, deprimante. Lars von Trier şi întrebările sale despre sensul vieţii. Lars von Trier şi filmele sale poetice încărcate de metafore. Lars von Trier şi sfârşitul lumii. Este unul dintre subiectele pe care, într-un fel, le-a pregătit încetul cu încetul, inspirându-se din istoria artei, până să descopere maniera potrivită de a-l descrie. Imagini tulburătoare, drame existenţiale, personaje puternice străfulgerate de momente de panică, dar mai ales de depresie, personajele lui von Trier sunt uimitoare. Vede apocalipsa prin intermediul unor personaje cutremurate şi bulversate de ritmul nebun al vieţii cotidiene, de răutăţile, meschinăriile şi ipocrizia oamenilor. Melancholia, un film pe care l-a gândit îndelung, este acel proiect care demonstrează maturitatea artistului aflat în permanenţă în căutarea sinelui, a sensului vieţii. „Psihanalistul meu mi-a spus că melancolicii sunt de obicei mult mai echilibraţi decât oamenii obişnuiţi în faţa unui dezastru iminent. În parte pentru că ei pot zice: Ţi-am spus eu, dar şi pentru că nu au nimic de pierdut.“ Lars von Trier conturează scenariul în jurul celui mai apăsător şi mai dureros sentiment uman şi se străduieşte să îl transmită cât mai bine cu putinţă. Este un film despre distrugere, despre identitate, interacţiuni problematice, probleme familiale şi lipsă de comunicare, despre cum te raportezi la fericire şi cum este ea de fapt. A trecut demult timpul poveştilor cu final fericit, tot ce a rămas acum es