Guvernul american a transmis conducerii fabricii braşovene că, momentan, nu are bani şi nu poate plăti cele 165 de camioane, pentru care Roman a câştigat licitaţia de producţie.
O vorbă din bătrâni spune că socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg. Zicala este perfect valabilă şi în ziua de astăzi, iar conducerea Roman SA o poate confirma oricând.
Compania a câştigat la începutul lunii septembrie, una dintre licitaţiile internaţionale lansate de Armata Americană, respectiv de livrare a 165 de autovehicule, care ar trebui produse în termen de şase luni şi a căror valoare este de 24 de milioane de dolari. Acum, Guvernul american a transmis Roman SA că momentan nu are finanţarea necesară, pentru ca uzina braşoveană să înceapă producţia.
Amânări... şi doar atât
Totodată, la licitaţia de luna aceasta a Pentagonului, la care Roman a participat din nou, pentru producerea a 200 de camioane, contractul a fost atribuit companiei americane MAN. „În vremuri de criză, fiecare ţară îşi protejează propria industrie. Nici la Paris n-am văzut camioane MAN şi nici la Munchen, Renault. Numai pe piaţa din România au tot intrat mărci străine", ne-a spus nemulţumit directorul Roman SA, Carol Rugacs.
Acum, uzina braşoveană este la limita de supravieţuire, conducerea societăţii punându-şi speranţele în comanda americanilor, care era mai mult decât o gură de oxigen. Conform înţelegerii iniţiale, producţia ar fi urmat să înceapă în luna ianuarie, iar produsele ar fi trebuit livrate prin iunie. „Acum ne tot amână pentru licitaţia câştigată. Facem câteva comenzi pe plan intern, dar abia suntem la linia de plutire. Nu putem avansa un termen la care am putea începe producţia", a precizat Rugacs.
Fără angajări
Totodată, Roman îşi anunţase intenţia de mai angaja 300 de muncitori, pentru a putea onora comanda, dar în condiţiile de faţă, anga