Piaţa adezivilor s-a contractat în primele nouă luni cu circa 15%, în contextul în care atât investiţiile private, cât şi cele publice nu au cunoscut o revenire în primele trei trimestre, este de părere Marcel Bărbuţ, care controlează producătorul de adezivi şi alte materiale de construcţii AdePlast, cu afaceri de 30,3 milioane de euro în 2010.
"Motivele acestei scăderi sunt atât lipsa proiectelor finanţate de stat, care au pornit abia în ultima parte a anului, destul de timid, cât şi faptul că oamenii preferă să ţină banii pentru eventuale vremuri tulburi", spune Bărbuţ.
Compania a consemnat în primele nouă luni afaceri de 110 milioane de lei (26,2 mil. euro), în creştere cu circa 8% în lei faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Bărbuţ pune acest avans pe seama diversificării gamei de produse şi a maturizării brandului AdePlast, arătând că şi deschiderea în august a unei fabrici de polistiren la Ploieşti a contribuit la creşterea afacerilor.
Compania estimează că până la finalul anului va înregistra afaceri totale de 135 mil. lei (31,1 mil. euro), iar Bărbuţ intenţionează să investească peste 10 mil. euro în construirea unei zone industriale de producţie în Moldova până în 2012.
Pe de altă parte, Henkel, un alt jucător important pe piaţa adezivilor, a reuşit să-şi crească vânzările de adezivi în valoare cu până în 5% în primele nouă luni ale lui 2011. "Trimestrul al treilea a fost îmbucurător, pentru că s-au finalizat proiecte majore pentru care am făcut livrări, precum Stadionul Naţional sau centrul comercial Maritimo din Constanţa", spune Andrei Dumitrescu, directorul de marketing şi vânzări al diviziei de adezivi a Henkel, care estimează o scădere mai temperată a pieţei locale a adezivilor în 2011, de 3-5%.
Henkel a început recent construcţia unei fabrici de adezivi la Roznov, Neamţ, pentru a acoperi în special cererea din