Premierul Emil Boc a declarat, după întâlnirea pe care a avut-o cu omologul său sârb la începutul lunii noiembrie, Mirko Cvetkovic, că România şi Serbia sunt în căutare de surse de finanţare pentru un nou proiect de infrastructură care ne va lega de Occident, informează jurnaliştii de la Capital.
Construcţia autostrăzii Timişoara – Belgrad face parte dintr-un proiect mai amplu, care ar urma să lege Timişoara de Belgrad şi apoi de Italia. Noul proiect de infrastructură aparţine de Coridorul European X.
Noua autostradă va avea în jur de 660 de kilometri, dintre care aproape 100 de kilometri se vor afla pe teritoriul României. Alţi 400 de kilometri vor reprezenta autostrada de pe teritoriul Serbiei, urmând ca în Muntenegru aceasta să străbată aproximativ 160 de kilometri.
Guvernul Boc s-a angajat în găsirea unor soluţii de finanţare pentru constucţia acestei autostrăzi în condiţiile în care, în România există numai frânturi de autostrăzi construite cu greu din bani publici şi fonduri europene.
În acest timp, sârbii lucrează deja la coridorul XI, un tronson de autostradă pe care preşedintele Boris Tadic tocmai l-a inspectat de curând.
Premierul Emil Boc a declarat, după întâlnirea pe care a avut-o cu omologul său sârb la începutul lunii noiembrie, Mirko Cvetkovic, că România şi Serbia sunt în căutare de surse de finanţare pentru un nou proiect de infrastructură care ne va lega de Occident, informează jurnaliştii de la Capital.
Construcţia autostrăzii Timişoara – Belgrad face parte dintr-un proiect mai amplu, care ar urma să lege Timişoara de Belgrad şi apoi de Italia. Noul proiect de infrastructură aparţine de Coridorul European X.
Noua autostradă va avea în jur de 660 de kilometri, dintre care aproape 100 de kilometri se vor afla pe teritoriul României. Alţi 400 de kilometri vor reprezenta autostr