Mai multe magazine de produse electronice şi electrocasnice au fost golite de români în „Vinerea neagră“, ziua reducerilor.
„Ceauşescule, vino să îi vezi!". Asta zbiera ieri un trecător prin faţa unei reprezentanţe Flanco, aflată la parterul magazinului Obor, uluit de mulţimea de bucureşteni ahtiaţi după reduceri. Au uitat de datorii, de frigiderul gol, de salarii întârziate şi s-au aşezat, visători, la o coadă de aproape zece metri ţinută în frâu de un paznic slăbănog care se închina ca la Sfântul Mina.
În magazin, o hoardă de bucureşteni pustiau rafturile cum numai la americani s-a văzut în preajma sărbătorilor. „Nu trageţi, dom'le de el. Poate îl iau eu dacă vă răzgândiţi", vocifera o bătrânică cu un coş de rafie pe roţi chitită să cumpere un fier de călcat care costa 100 de lei, după o reducere de 50%.
La o aruncătură de alt preţ, o doamnă vizibil extenuată de căutări purta negocieri la sânge cu prietena sa în privinţa unei combine frigorifice care era mai ieftină cu 1.000 de lei decât de obicei. „Ne învârtim de-o oră, ascultă-mă, n-o să mai prindem oferta asta. Unde găsim mai ieftin?". Cineva, totuşi frustrat de preţuri, aude şi îi răspunde. „Cea mai mare japcă! Doar o reclamă mascată. Au umflat preţurile şi apoi cică au făcut super reduceri".
Chiar şi-aşa, foarte puţini dintre cei care au călcat pragul magazinului au ieşit cu mâna-n buzunar. Doar ideea de reducere i-a făcut să cumpere produse electronice şi electrocasnice care „ţipau" pe raft că li s-a spart preţul în două. Deşi magazinul s-a deschis la ora 9, trei ore mai târziu reprezentanţii magazinului numărau, plini de satisfacţie, aproape 20.000 de clienţi.
Au plecat acasă cu 14 tiruri de marfă!
În acest timp cifrele se rulau ca la bursa din Londra: 4.800 de produse vândute în trei ore, o medie 40 de produse pe minut, adică o valoare medie de 600 de lei p