Afacerile filialei locale a Canon, unul dintre cei mai mari jucatori la nivel global pe segmentul de echipamente foto si pentru priting, ar putea creste cu 25% anul viitor, avansul fiind determinat in special de vanzarile in zona de business, a declarat pentru Wall-Street.ro, Petronius Secareanu, directorul general al Canon in Romania.
“Totul depinde de evolutia macroecomica, de puterea de cumparare a romanilor, de tehnologie. Pe zona de consumer nu ne asteptam la lucruri pozitive. In general, piata consumer reactioneaza mai lent in cazul tendintelor pozitive. Intai reactioneaza zona de business si apoi cea consumer. Insa cand tendintele sunt negative este exact pe dos. Cresterea ar putea veni din zona de business, in conditiile in care vor exista investitii si companiile vor dori sa schimbe tehnologia. Depinde, de asemenea, daca se vor mai debloca fonduri europene”, explica Petronius Secareanu (foto).
In 2011 businessul companiei a crescut cu circa 10% comparativ cu anul trecut, potrivit datelor adunate de Canon de la parteneri. Veniturile Canon in Romania sunt generate de trei segmente: foto-video (aduc aproximativ 35% din cifra de afaceri), produse printing pentru utilizatorii finali (imprimante, multifunctionale si consumabile- determina tot in jur de 35% din business) si produse printing pentru business (echipamente de productie care se adreseaza tipografiilor, agentiilor de publicitate).
Vanzarile de produse foto au fost de circa 33 de milioane de euro in primele noua luni ale scestui an, in crestere cu aproape 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit companiei de cercetare GFK Romania. De fapt, domeniul foto a avut a doua cea mai buna evolutie pe piata bunurilor de folosinta indelungata (electrice, electrocasnice si IT) dupa vanzarile de produse IT.
“Anul acesta, vanzarile de aparate foto vor fi in jurul a 250.000 d