În ianuarie, municipalitatea anunţa amenajarea a patru noi parcări, în Piaţa Charles de Gaulle, Edgar Quinet, Walter Mărăcineanu şi Piaţa Dorobanţi. Acum, la 10 luni distanţă, toate se află în stadiul obţinerii de avize. Spaţiile verzi, străzile şi trotuarele Capitalei sunt sufocate, zi de zi, de cele 1,3 milioane de maşini înmatriculate în Bucureşti şi de alte aproape 400.000 care tranzitează zilnic oraşul. În ciuda zecilor de anunţuri, promisiuni, licitaţii, avize, aprobări, bucureştenii se bat, seară de seară, pe un loc de parcare. Primăria Generală şi cele de sector anunţă, periodic, demararea unui nou proiect de amenajare a parcărilor. Dar, ca un făcut, nici una dintre promisiuni nu pare să prindă formă. Pe de altă parte, reprezentanţii ONG-urilor spun că Bucureştiul nu va avea nicio dată suficiente locuri de parcare şi îi îndeamnă pe edili să îmbunătăţească transportul în comun şi să înceapă să-şi educe cetăţenii să-l prefere.
„Au fost tergiversări"
În luna ianuarie a acestui an, Primăria Municipiului Bucureşti anunţa, cu surle şi trâmbiţe, alte noi patru proiecte de parcări: Piaţa Charles de Gaulle - 603 locuri, Edgar Quinet - 308 locuri, Walter Mărăcineanu - 240 de locuri, Piaţa Dorobanţi - 254 de locuri. Entuziasmul de atunci a dispărut ca un balon de săpun. Acum, la 10 luni distanţă de acel moment, toate se află încă în stadiul de obţinere de avize.
„La Charles de Gaulles va începe după ce va primi un aviz de la Comisia Naţională a Monumentelor, e o zonă protejată acolo. Şi s-a propus şi clasarea sistemului rutier în acea zonă. Parcajul avea aprobările, dar pasajul nu. Şi ar fi păcat să înceapă lucrările doar la parcaj şi apoi să se oprească. Toate proiectele sunt în procedură, cred că la unul a început şantierul, dar nu mai ştiu la care (potrivit răspunsului primit de la PMB, nici unul - n.r.). Au fost tergiversări venite di