Licitaţiile din 29 noiembrie aduc pe piaţa de artă 30 de opere reprezentând compoziţii cu personaje, peisaje, naturi statice, autoportrete, marine, semnate de nume importante ale artei româneşti ante şi interbelice, precum şi din deceniile şase-opt ale secolului trecut, între care Max Herman Maxy, Camil Ressu, Alexandru Ciucurencu, Iosif Iser, Ştefan Luchian, Jean Cheller, G.D. Mirea, Theodor Pallady, Constantin Artachino, Ştefan Popescu, Henri H. Catargi, Dimitrie Berea, Corneliu Baba, Sever Frenţiu, Marcel Chirnoagă şi Sabin Bălaşa.
Lucrările fac parte din colecţia Al. Bittner, recent constituită - după anii '90. Pe primele cinci locuri se situează lucrări semnate de: Maxy ("Peisaj urban", ulei pe carton, estimate la 100.000 lei), Camil Ressu ("Tatăl şi fiica", ulei pe carton - 55.000 lei), Ciucurencu ("Pictoriţa la şevalet", ulei pe pânză - 40.000 lei), Iosif Iser (guaşa pe carton "Alee" -35.000 lei) şi Luchian (a cărui acuarelă pe carton "Mama cu copilul" este evaluată la 20.000 lei).
Nu încape îndoială că o colecţie scoasă la vânzare, alcătuită din lucrări semnate de nume sonore, cu valori verificate în timp, constituie o investiţie nu doar atractivă ca propunere, ci şi sigură în ce priveşte perspectiva tranzacţionării. Din păcate, nu acelaşi lucru se întrevede şi în cazul artei contemporane, care continuă să fie subapreciată. Explicaţia este simplă: oamenii cu bani tezaurizează opere a căror valoare este de mult confirmată, reprezentând o garanţie majoră chiar în afacerile pe termen scurt, la bursa de artă. Operele sunt… rulate, pe piaţa bunurilor culturale, cu o frecvenţă uluitoare.
În ce priveşte situaţia precară a vânzărilor la arta contemporană, aceasta este tributară lipsei de strategie în promovarea creaţiei contemporane. Cu toate că există încercări în acest sens. Între numele care înregistrează valori constante la tranzacţii, uneo