După doi ani de idei, planuri şi variante, “Autostrada lui Oprescu” e mai suspendată decât “Telegondola lui Onţanu”.
Potrivit Hotnews, arhitecţii care proiectează drumul promis de primarul Sorin Oprescu au realizat o nouă variantă: combinarea traseelor prezentate în urmă cu patru luni, la sediul Primăriei Capitalei. Artera va avea 13,5 kilometri şi va face legatura între Şoseaua Colentina, în apropiere de intrarea în Bucureşti, şi Piaţa Crângaşi.
În plus, autostrada suspendată nu mai este suspendată, ba chiar trece trei kilometri prin subteran. Restul de arteră de circulaţie rămâne la sol pe o lungime de aproape 10 kilometri.
La sfârşitul lunii iunie, în cadrul unei conferinţe organizate la sediul Primăriei, proiectanţii de la Proiect Bucureşti, Ecoterra, Metroul SA, Western Outdoor şi Alpha Studio, care sunt plătiţi cu 12 milioane de lei în urma câştigării licitaţiei publice, au prezentat trei variante ale Autostrăzii Suspendate.
Combinaţie de tuneluri şi suspendate
Prima prevede construcţia prevede construcţia autostrăzii doar la sol, cu o investiţie de 600 de milioane de euro.
A doua variantă, a cărei realizare ar costa aproape doua miliarde de euro, presupune acelaşi traseu ca cel al primei varinate, doar că Parcul Herăstrău va fi traversat pe sub pamânt. Tunelul ar începe de la strada Elena Văcărescu şi ar merge până la strada Tipografilor.
Traseul celui de-al treilea proiect, ce ar costa 1,3 miliarde de euro, diferă de primele două prin faptul că, între viitoarea Autostradă Bucureşti - Braşov şi Şoseaua Petricani, drumul se va construi suspendat, deasupra căii ferate.
CLICK pe imagini, pentru a vedea schiţele urbaniştilor pentru Autostrada Suspendată