"Vinerea Neagră" a cumpărăturilor, ziua în care se deschide oficial sezonul reducerilor de iarnă în Statele Unite ale Americii, nu mai este demult un fenomen exclusiv american, prin care comercianţii taie masiv preţurile, imediat după "Ziua Recunoştiinţei", din ultima joi a lunii noiembrie. Pentru prima dată în România, câteva magazine online au preluat ideea şi au obţinut rezultate pe măsură: vânzări record de câteva milioane de euro, în doar câteva ore.
Mulţi români s-au trezit vineri încă de la 5 dimineaţa, ca să profite de promoţiile la tablete, telefoane, laptopuri şi LCD-uri anunţate de mai multe magazine online şi de un lanţ comercial. Reducerile de preţ au ajuns până la 70-80%.
Foto: Silviu Matei
Retailerii online au avut astfel, în doar câteva ore, creşteri ale cifrei de afaceri, de până la 4%, vânzând de câteva ori mai mult decât într-o întreagă zi obişnuită. Din cauza numărului mare al accesărilor, stocurile de produse au fost epuizate în câteva ore, toate site-urile prăbuşindu-se pentru mari intervale de timp şi înfuriind vizitatorii online.
Reprezentanţii eMAG şi Flanco au declarat pentru gândul că vineri, între ora 5.00 şi ora 12.30, au vândut peste 34.000 de produse în valoare de câteva milioane de euro. Doar eMAG vânduse, până la 10 dimineaţa, marfă de 4 milioane de euro, iar până la ora 18,00 valoarea comenzilor a ajuns la 8 milioane de euro.
Până duminică, la finele campaniei Black Friday, ei estimează vânzări de 10 milioane de euro. "Promoţia Black Friday a reprezentat cea mai mare campanie din retail. Am înregistrat o creştere cu 4% a cifrei de afaceri la nivel de an", a declarat pentru gândul Iulian Stanciu, preşedintele grupului de companii eMAG, Flanco şi Asesoft Distribution.
Foto: Silviu Matei
Mai mult de o comandă pe secundă la telefoane mobile
Vineri, până la ora 18.00, site-ul