Aproape că nu există film american cu o urmărire adevărată fără ca Chevrolet Camaro să nu fie unul dintre protagoniştii pe patru roţi. De acum înainte o să-l vedeţi însă mai des, după ce „culturistul” cu motor V8 de 6.2 litri şi 432 CP a fost adus şi pe piaţa europeană.
În sfârşit, am condus Chevrolet Camaro. Adică maşina aceea arhetipal americană, cu aspect, motor şi mai ales sound cu totul speciale. Cum de s-au hotărât cei de la Detroit să aducă o maşină cu un motor V8 de 6.2 litri şi 432 CP (în cazul transmisiei manuale) în Europa? Principalele raţiuni au stat în promovarea imaginii Chevrolet. Iar dacă mai pui alături şi un Corvette, atunci chiar că lucrurile se rezolvă de la sine. Fără doar şi poate, ţinând cont de caracteristicile cu totul speciale ale lui Camaro, americanii nu se aşteaptă să facă volum de vânzări. Dar capitalul de imagine dobândit va fi uriaş. Uitaţi-vă la poze!
Camaro este cea mai masculină maşină pe care am condus-o. Respiră forţă, agresivitate, virilitate. Greu de crezut că vreodată o femeie şi-ar dori să şi-o cumpere, deşi am văzut femei la volanul său chiar cu ocazia testului efectuat în Croaţia. Aspectul său hipnotizează, apropiindu-se de perfecţiunea pe care o presupune o asemenea „muscle-car”. Arată demenţial şi nu i se pot găsi cusururi decât dacă eşti cârcotaş prin definiţie. Sub capotă se află un motor V8 de 6.2 litri, care furnizează un moment maxim de 570 Nm la 4.600 de rotaţii.
Nu vă faceţi probleme, turaţia respectivă este incredibil de uşor de atins. La fel de spectaculos este mugetul pe care îl emite propulsorul atunci când acţionezi ferm acceleraţia: în trafic celelalte maşini aproape că s-au oprit, în timp ce pietonii tresăreau la fiecare demaraj. În cazul unei frâne de motor, ai parte de explozii de efect în evacuare, aidoma unei maşini special preparată de raliu. Interesant este că atunci când