„Business Insider“ trece în revistă 21 de indicatori mai puţin obişnuiţi invocaţi de-a lungul timpului pentru a măsura mersul economiei. Iată-i:
1. Rata de schimb a... scutecelor. Pentru a economisi ceva bani, părinţii au tendinţa de a schimba scutecelor copiilor ceva mai rar, în perioadă de criză.
2. Numărul de reclame la Marina Statelor Unite. În perioade de criză, civlii care nu îşi găsesc de muncă sunt mai predispuşi să se înroleze. Dar dacă prea mulţi oameni se înrolează, numărul reclamelor scade.
3. Indicatorul japonez al lungimii părului. În perioadă de criză femeile sunt mai predispuse să-şi lase părul mai lung pentru a rări vizitele la coafor.
4. Indicatorul de schimb Big Mac. Acest indicator presupune compararea ratelor de schimb în diverse ţări bazat pe costul unui Big Mac.
5. Cât de sexy sunt hostessele. În perioade de boom, hostessele lucrează la lookul lor pentru a fi plătite mai bine.
6. Indicatorul cravatei. În perioade de recesiune, bărbaţii îşi iau cravate pentru a părea că lucrează din greu. Pe măsură ce economia îşi revine, cravatele devin mai colorate.
7. Consumul de bere. În perioade de criză, consumul de bere în baruri scade.
8. Lungimea fustei. În anii '20 un economist a demonstrat că cu cât mai scurtă este rochia sau fusta, cu atât mai bine merge economia.
9. Timpul de negociere al cumpărării unei maşini. Cu cât mai repede un vânzător cedează la negocierea vânzării unei maşini, cu atât mai slabă este economia.
10. Indexul prostituatelor. În perioade de boom economic, numărul prostituatelor scade, iar tarifele cresc.
11. Indexul Google. Sute de milioane de căutări pe Google sunt accesate pe zi. Google s-a gândit să le indexeze şi vedem ce a ieşit.
12. Indicele cupoanelor de reduceri. Atunci când economia scade, consumatorii apelează tot mai mult la cupoanele de reduce