Consumul de programe a migrat in ultimii ani de la televizorul din sufragerie spre alte ecrane, precum cel al computerului, telefonului mobil sau iPad-ului, care tinde in prezent sa inlocuiasca si computerul. Numarul celor care renunta sa urmareasca programele TV la televizorul clasic, alegand in schimb vizionarea online, creste cu aproximativ 50% in fiecare an.
Despre cati oameni se uita la programele de televiziune de pe alte dispozitive decat „televizorul de sufragerie”, despre masurarea audientelor, dar si despre cum se va schimba viitorul televiziunii in urmatorii ani, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Lucia Antal (foto), presedintele Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA).
DailyBusiness.ro: Incepand din 2012, ARMA va masura audiente pe toate platformele, inclusiv vizionarea online de programe TV. Cati oameni estimati ca se uita in prezent la posturile de televiziune de pe platformele online?
Lucia Antal: In primul trimestru al anului 2012 vom definitiva aspectele metodologice ale masurarii de vizionare continut video pe calculatoare si online si vom incepe testarea virtual meter, respectiv aplicatia software cu ajutorul careia se va face acest tip de masuratoare. Datele obtinute in urma testelor nu vor fi publice, ci vor fi utilizate pentru mai buna intelegere a modului in care se face acest consum de continut video si pentru a lua unele decizii cu privire la modul in care se va face raportarea acestor date.
DB: Ce v-a determinat sa efectuati aceste masuratori?
LA: S-a luat aceasta decizie deoarece conform cercetarilor noastre, in aproximativ 16% din casele cu televizor din mediul urban exista acest tip de vizionare de continut TV, iar la nivel national procentul se situeaza la 12% din casele cu televizor.
DB: Cum apreciati aceasta cifra fata de acum 2 ani?
LA: Se observa faptul ca n