Potrivit unui studiu al firmei de cercetare Canadean, consumul de băuturi alcoolice a scăzut în acest an cu 4,4%, iar cel de băuturi nealcoolice cu 0,9%. Românii cumpără mai puţin şi ieftin. Estimările pentru tot anul 2011 arată o scădere de 17,9% a pieţei băuturilor spirtoase, cu 3,6% pentru băuturi alcoolice în general şi cu 0,8% pentru cele nealcoolice.
"Piaţa a fost condusă în acest an de promoţii şi discounturi. Preţul e rege în acest an şi a devenit la fel de important ca marca. Consumul a scăzut, mai ales ca valoare, şi în discoteci, unde grupurile nu mai cumpără whisky pentru băieţi şi şampanie pentru fete, ci vodcă, pe care o împart. Din acest motiv, noi avem o creştere de 10% la vânzările de vodcă", a declarat directorul unei firme care importă băuturi alcoolice.
Potrivit unui studiu al firmei de cercetare Canadean, consumul de băuturi alcoolice a scăzut în acest an cu 4,4%, iar cel de băuturi nealcoolice cu 0,9%. Românii cumpără mai puţin şi ieftin. Estimările pentru tot anul 2011 arată o scădere de 17,9% a pieţei băuturilor spirtoase, cu 3,6% pentru băuturi alcoolice în general şi cu 0,8% pentru cele nealcoolice.
"Piaţa a fost condusă în acest an de promoţii şi discounturi. Preţul e rege în acest an şi a devenit la fel de important ca marca. Consumul a scăzut, mai ales ca valoare, şi în discoteci, unde grupurile nu mai cumpără whisky pentru băieţi şi şampanie pentru fete, ci vodcă, pe care o împart. Din acest motiv, noi avem o creştere de 10% la vânzările de vodcă", a declarat directorul unei firme care importă băuturi alcoolice.