Prin realitatea augmentată, utilizatorul devine o parte din universul produsului.
Companiile caută noi metode de a personaliza comunicarea, trecând de la un text pur comercial la o experienţă creată special pentru client, prin care acesta devine parte a mesajului. Deşi nu e întâlnită la tot pasul, această metodă numită „realitate augmentată" a fost folosită de cei de la Disney, National Geographic sau Axe.
În România, tehnologia a apărut în campania „scrie pe cer" a companiei Orange, prin care utilizatorii scriu pe internet un mesaj ce poate fi citit oriunde pe glob, prin îndreptarea unui smartphone compatibil spre cer. Realitatea augmentată a fost folosită şi de Muzeul Londrei, printr-o aplicaţie care oferă posibilitatea de a vedea imagini şi informaţii din vechea Londră celor care au un smartphone cu GPS. Nu trebuie decât să te plimbi prin oraş şi, îndreptând telefonul către o clădire, vei vedea cum arăta acelaşi loc acum 200 de ani.
Campanie pentru Muzeul Londrei
O tehnologie care schimbă percepţii
Realitatea augmentată reprezintă adăugarea virtuală în mediu a unor elemente ca sunete, imagini, sau coordonate GPS. Astfel, tehnologia modifică percepţia utilizatorului asupra realităţii, iar mediul înconjurător devine interactiv şi manipulabil digital.