Daca este adevarata zicala conform careia fata face marfa, este si mai adevarat ca brandul vinde marfa.
In anii '30, o crema de ghete denumita "Gladys" a spulberat de pe piata toate celelalte creme de ghete, doar prin succesul acestui cuvant magic.
Culmea este ca respectivul cuvant nu l-a nascocit anume un creator de branduri. Pur si simplu, era numele sotiei patronului, pe care o chema Gladys.
Astazi, s-au format experti specializati anume in asemenea munca de creatie, dar sunt si destule cazuri cand brandurile se nasc spontan, din intamplare, din capriciu, sau chiar din... greseala.
Merita trecute in revista cateva istorioare simple ale unor branduri ajunse celebre - asa cum le prezinta portalul Factroom.
Adidas
Denumirea are la baza numele unuia din fondatori, germanul Adi Dasler (dupa acte Adolf Dassler), care, impreuna cu fratele sau, Rudolf Dassler, au pus bazele unei fabrici de produse vestimentare in Germania.
Apple
Denumirea a stabilit-o Steve Jobs, care i-a dat urmatorul ultimatum partenerului sau: "Daca in cinci ore nu-mi gasesti un nume de brand, ii dau un nume de mere". Merele lui preferate se numeau "Apples Macintosh", dar, intrucat Macintosh i s-a parut cam necomercial, a ramas simplu Apple.
Canon
Initial, s-a numit Kwanon, numele zeului caritatii la budisti. Denumirea, insa, a fost contestata de organizatiile religioase si, astfel, Kwanon a devenit Canon.
Casio
Celebra firma a avut la baza numele japonezului care a fondat-o, Kashio Tadao. Considerand ca impactul unui nume ortografiat dupa originalul japonez ar putea sa nu aiba un efect destul de rasunator in Europa si in America, a modificat Kashio in Casio.
Corel
La baza acestui brand sta Cowp