Un timişorean s-a gândit cum să potolească pofta de zacuscă şi de dulceaţă a românilor plecaţi peste hotare, dar şi cheful de jucat „Nu te supăra, frate”, după ce a locuit o perioadă departe de România. A lansat un magazin online cu peste 500 de produse autentic româneşti.
Timişoreanului Ovidiu Şandor (41 de ani) i-a venit ideea lansării portalului pravaliadeacasa.ro plecând de la o experienţă personală. A fost plecat pentru o perioadă în Suedia, unde a făcut studiile doctorale. În perioada petrecută în Suedia, "fie că doream să mă mândresc cu tot ce este românesc şi de calitate în faţa unor prieteni străini, fie că, brusc, mă lua dorul de casă, sentiment puternic în special în prag de sărbători nu îmi era deloc uşor să găseasc produse româneşti pe care să le scot cu mândrie în lume", povesteşte Ovidiu Şandor.
În situatia asta, se află mulţi români plecaţi la studii sau la muncă, care simt nevoia să se mândrească cu autenticul nostru, sătui de povara unei imagini negative. În momentul de faţă, 4,4 milioane de români sunt stabiliţi în ţări precum Italia, Spania, Germania, SUA, Canada, Franţa, Anglia şi Israel.
De la Eugenia şi pufuleţi la icoane pe sticlă
Pravaliadeacasa.ro este un magazine online ce oferă în acest moment aproximativ 500 de produse, atât alimentare, cât şi culturale, iar dezvoltatorii magazinului vor să ajungă să deţină în jur de 3.000 de produse.
Pe site se găsesc opt categorii de produse: cărţi, filme şi muzică, produse pentru copii, alimente şi băuturi, artă populară (covoare, îmbrăcăminte, icoane), cosmetice şi produse pentru sărbători.
Site-ul a fost lansat de şapte zile şi a avut, până în prezent, 4.000 de vizite. Comenzile au venit din Franţa, SUA, Italia, Belgia, dar şi România. Până acum, valoarea medie a comenzii este de 50 de euro.
Cele mai ieftine produse sunt