Anul electoral 2012 urmeaza sa aduca noi televiziuni in grilele de programe, pe o piata mult prea mare daca ar fi sa raportam la economia romaneasca, potrivit specialistilor. Fie ca este vorba de intrarea in grilele romanesti de posturi straine, sau de lansarea unor televiziuni autohtone, tot mai multe companii au cerut in acest an licenta de la Consiliul National al Audiovizualului (CNA).
Sociologul Vasile Dancu, presedinte al Institutului de Studii de Piata IRES, a declarat ca in urmatorul an vor mai aparea pe piata din Romania cateva zeci de televiziuni locale si 2-3 nationale.
Un exemplu in acest sens este si solicitarea facuta la inceputul acestei luni, catre Consiliul National al Audiovizualului (CNA) de catre Mihai Craiu, proprietarul agentiei Media Consulta International.
Craiu vrea sa lanseze postul regional Dobrogea TV, in acest sens solicitand Consiliului National al Audiovizualului (CNA) o licenta pentru retele de comunicatii electronice.
De asemenea, Anda Manza, country manager Chello Central Europe Romania, declara recent ca televiziunile Concert.tv, The Karaoke Channel si Music Choice vor fi lansate in tara noastra.
Cele trei posturi sunt operate de compania canadiana Stingray Digital Media Group, care are sediul central in Montreal, Quebec.
Totodata, in ultima sedinta a CNA, reprezentantii institutiei au aprobat solicitarea de licenta audiovizuala prin satelit pentru televiziunea Transilvania L!VE.
Lideri in Europa la numarul posturilor de nisa, "raportat la forta economica"
Astfel, Dancu, aflat la conducerea grupului de presa Transilvania, sustine ca numarul posturilor romanesti de televiziune, in special cele de nisa, este mult mai mare decat in orice tara europeana, comparativ cu “forta economica”. Acesta a facut referire mai ales la posturile de stiri.