IBM: 72% dintre respondenţi nu se simt suficient de pregătiţi pentru a construi această loialitate
Construirea şi susţinerea loialităţii faţă de brand este cea mai mare preocupare pentru directorii de marketing din sectorul midmarket, adică firmele de mărime mijlocie, care au între 50 şi 1.000 de angajaţi, potrivit unui studiu IBM, realizat la nivel global.
Însă 72% dintre respondenţi nu se simt suficient de pregătiţi pentru a construi această loialitate. În plus, 70% dintre directorii de marketing din sectorul midmarket sunt îngrijoraţi de volumul mare de date, pe măsură ce sunt implicaţi în înţelegerea informaţiilor complexe generate în mod constant de o varietate de surse, precum bloguri, mesaje tweet, mesaje text şi materiale video.
În prezent, directorii de marketing trebuie să fie pregătiţi să facă faţă unor consumatori care afectează instant brandurile pe Twitter, Facebook şi alte canale sociale. 61% dintre directorii de marketing din sectorul midmarket încearcă să administreze impactul social media asupra funcţiilor de marketing. Majoritatea directorilor de marketing se concentrează asupra înţelegerii segmentelor de piaţă, în schimbul înţelegerii consumatorilor individuali pentru a modela strategiile de marketing. Mai puţin de 50% dintre directorii de marketing din sectorul midmarket încearcă să înţeleagă şi să evalueze impactul analizelor, blogurilor şi clasamentelor generate de consumatori.
Evaluarea produselor şi serviciilor se face mai rapid
Răspândirea social media şi a dispozitivelor mobile creează o nouă gamă de consumatori ce au competenţe digitale şi sunt capabili să compare şi să evalueze rapid produsele şi serviciile dorite, potrivit studiului. Comerţul pe dispozitive mobile va atinge valoarea de 31 miliarde de dolari până în 2016, conform estimărilor, însă 62% dintre directorii de marketing din se