În acest weekend românii au ieşit la cumpărături. Iar cumpărăturile au fost mari şi se pare că Vinerea Neagră începe să prindă bine şi la retaileri. Cel mai mare retailer IT&C online, eMag, a reuşit să înregistreze 1,1 milioane de vizitatori în această zi, cele 90.000 de produse comandate având o valoare totală de 8 milioane de euro, conform declaraţiilor făcute Ziarului Financiar de Radu Apostolescu, vicepreşedinte pentru dezvoltare al eMag. "A fost senzaţional, cu siguranţă a fost cel mai mare şi cel mai interesant fenomen de cumpărături petrecut vreodată în România", a adăugat Apostolescu.
Numărul vizitatorilor unici de pe site-ul eMag, în "Vinerea Neagră", a crescut de 12 ori faţă de o zi "bună", când se înregistrau cel mult 190 de mii. "Ne aşteptam să creştem de patru ori, în schimb am crescut de 12 ori faţă de o zi normală bună."
Şi un asemenea număr de vizitatori nu putea să treacă fără să lase urme, site-ul retailerului fiind blocat timp de 40 de minute din cauza traficului peste aşteptări. Nici liniile telefonice nu au reuşit să facă faţă, acestea fiind suprasolicitate. Cu un call-center la care răspundeau la momentul respectiv 140 de angajaţi, liniile de telefon aveau în aşteptare sute de apeluri.
"La ora 10 au picat serverele şi a fost o întrerupere de 40 de minute a site-ului. Liniile de telefonie au fost şi ele blocate. Am vorbit cu cei de la Romtelecom care se mirau de ceea ce se întâmplă", a mai spus Apostolescu.
Vedeta vânzărilor a fost televizorul LED de la Samsung cu 850 de unităţi comandate cu o reducere de 32%, urmat de gama laptopurilor şi de foto-camerele Fujifilm, care au avut o reducere de până la 50%.
Şi clienţii evoMAG.ro au beneficiat începând cu ora 8.00 de reduceri de până la 50% la sute de produse. "În primele trei minute după începerea campaniei au fost vândute cele mai hot produse, şi anume o