Unu din doi pasageri care zboară către Asia alege Turkish Airlines. Mehmet Akif Kiliá, directorul filialei din România, vorbeşte în exclusivitate despre cum au atacat turcii piaţa românească şi anunţă noua ofensivă: cucerirea destinaţiilor din Occident.
Cine ar fi crezut că bulevardul bucureştean Magheru poate să-i pară cuiva oricum altfel numai nu aglomerat? După ani buni în care a lucrat în Mumbai, metropola indiană cu 15 milioane de locuitori, capitala României îi pare un loc "senzaţional şi incomparabil". Mehmet Akif Kiliá conduce operaţiunile turcilor în România de mai bine de trei ani şi se vede tot aici şi în următorii. La sosirea sa în ţară, Turkish Airlines opera câte un zbor zilnic către Istanbul; la finele lui 2008 numărul lor s-a dublat, iar din această vară trei zboruri pleacă zilnic înspre şi dinspre Istanbul, scrie cel mai recent număr al revistei Business Magazin (www.bmag.ro).
Kiliá admite că activitatea de marketing mai puternică în trecut a rivalilor de la Lufthansa şi Air France KLM a făcut ca pasagerii să aleagă Frankfurt, München, Paris sau Amsterdam drept punct de conexiune pentru destinaţiile din Asia, deşi asta se traducea prin ore bune de zbor în plus. Apoi, zborurile de la Istanbul către Asia nu aveau o frecvenţă atât de ridicată. "Astăzi lucrurile nu mai stau aşa şi câştigăm teren în fiecare zi", spune Kiliá, care enumeră zborurile zilnice către destinaţii din China şi Japonia ca argument pentru creşterea traficului dinspre România către Istanbul.
Avantajul geostrategic
Şeful Turkish Airlines vorbeşte despre avantajul geostrategic al fostei capitale a imperiului - "un punct de legătură între nord şi sud, între est şi vest" - pe care intenţionează să-l exploateze la maximum. În lupta pentru pasagerii asiatici au intrat în joc şi arabii de la Emirates şi Qatar Airways care au transformat Abu Dhabi, Dubai