Compania care produce iPhone rămâne prima la nivelul fidelităţii utilizatorilor, deşi a fost întrecută de Samsung la vânzări.
Un studiu realizat de firma de analiză GfK, citat de Reuters, arată că 84% din cei care deţin un iPhone l-ar înlocui doar cu un alt telefon Apple. În schimb, doar 60% din cei care au telefoane cu sistem de operare Android ar rămâne fideli în cazul unei schimbări, în timp ce 48% din deţinătorii de BlackBerry şi-ar mai achiziţiona unul.
În momentul de faţă, 63% din utilizatori nu şi-ar schimba telefonul sau marca, astfel că studiul arată că 2012 nu va aduce schimbări semnificative pe piaţă. De altfel, renunţarea la un mobil este una dintre cele mai grele decizii pe care le poate lua o persoană, au mai arătat datele GfK. De pildă, 19% din utilizatorii de iPad sau iPhone au spus că schimbarea telefonului este o decizie mai dificilă decât renunţarea la un cont în bancă sau la un contract de furnizare de servicii.
Simplitatea, factor-cheie
Analiza a mai demonstrat care sunt elementele importante pe care le iau în considerare consumatorii la cumpărarea unui telefon.Astfel, au fost studiaţi trei factori: simplitatea, integrarea aplicaţiilor şi accesul la conţinut - şi se pare că primul este cheia către sufletul şi buzunarul cumpărătorului. Astfel, 72% din cei chestionaţi spun că nu întâmpină dificultăţi în utilizarea actualului telefon.
Marile bariere împotriva schimbării gadgeturilor sunt modificarea setărilor actualului telefon (33%), dificultatea de a învăţa meniul unui alt mobil (29%) şi mutarea fişierelor pe un alt dispozitiv (28%). Utilizatorii mai cer şi integrarea tuturor serviciilor între gadgeturi diferite. Astfel, 71% din respondenţi consideră că este foarte important ca dispozitivele să poată avea aplicaţii şi programe interschimbabile, pentru a uşura trecerea.