Atunci când avem de susţinut o prezentare fie în faţa colegilor, fie a şefilor sau a partenerilor, trebuie să fim conştienţi că fiind expresivi vom avea mai multă uşurinţă în a comunica. De asemenea, cu o dicţie bună, efortul depus de ascultătorii noştri în descifrarea mesajului va fi mai mic, astfel încât rata de succes în atingerea obiectivului principal va creşte considerabil.
Ionuţ este trainer şi se confruntă mereu cu prezentări în public, astfel încât el crede că modul în care vorbeşte reprezintă amprenta sa asupra a ceea ce doreşte să transmită. „În cazul meu, este într-adevăr valabil că sunt ceea ce vorbesc. Din acest motiv, sunt foarte atent când am de susţinut un discurs şi mai ales sunt precaut să nu fac greşeli, pentru că lucrez cu oameni cărora trebuie să le arăt că sunt stăpân pe cuvintele mele", povesteşte Ionuţ. „Orice neglijenţă a mea faţă de ceea ce vorbesc atrage după sine şi pierderea credibilităţii în faţa clienţilor mei", mărturiseşte trainerul, care spune că o prezentare şi-o pregăteşte din timp, anticipând inclusiv momente care îl pot lua prin surprindere.
Vorbirea stă la baza brandului personal
Alexandru Agarici, artist liric şi trainer de vorbire, vede în vorbire un canal important pentru a ne dezvolta, astfel încât să ne diferenţiem de cei din jur şi să fim unici. „Brandul personal este, în traducerea mea, modul prin care fiecare dintre noi devenim unici, dezvoltându-ne şi dezinhibându-ne expresiile vocale şi coporale. Studiul vorbirii pune accent pe frumuseţea cuvântului, prin aceasta înţelegându-se ştiinţa de a pronunţa, de a sugera în paraverbal şi de a regăsi timbrul plin, pătrunzător şi luminos", explică Agarici, susţinând că un brand personal trebuie să pornească de la axioma că se vor redescoperi resursele vocale şi corporale cu care ne-am născut. Astfel, pentru construirea unui brand, trebuie să fim conştienţi că