Black Friday (Vinerea neagră - n.r.) s-a născut în Statele Unite - patria consumatorismului, unde a creat o isterie în retailul tradiţional, dar şi în mediul online. Black Friday marchează deschiderea sezonului de cumpărături de Crăciun, deşi denumirea provine din Philadelphia, unde era folosită pentru a descrie traficul aglomerat de după Ziua Recunoştinţei. Black Friday se traduce într-un singur cuvânt - promoţii. Cât mai mari, cât mai multe. De fapt, tradiţia spune că trebuie să fie cele mai multe de peste an. Statisticile arată că - cel puţin peste Ocean - 75% dintre americani iau cu asalt magazinele în căutarea lor.
„Era 12 milioane,
iar acu` e 699"
Din acest an, Black Friday a devenit un fenomen şi la Braşov. Vineri, încă de dimineaţă, puteai să auzi „Black Friday" în discuţiile din jurul tău. Într-unul dintre lanţurile de retail care au adoptat sărbătoarea, clienţii s-au îmbulzit pe chilipiruri mai rău decât babele la piaţă. De fapt, cei mai mulţi erau de vârsta a doua spre a treia. „E ofertă la maşini de spălat. Întâmplător, am auzit aseară de eveniment şi azi am venit să cumpărăm. Era 12 milioane, iar acu ne 699. Aproape la jumate", ne spune o pensionară. Pe la amiază, administratorul a epuizat stocul de memory stick-uri de 8 giga'. Cumpărătorii le-au luat cu 20 de lei bucata, deşi în orice altă vineri ar fi scos din buzunar încă pe atâta pentru stick.
S-au uitat la 3D
Maşinile de spălat reduse de la 1.199 lei la 699, frigiderele care aveau un preţ de 899, iar după o reducere de 44%, au ajuns la 499 de lei şi chiar plasmele cu 3D au fost printre preferinţele vânătorilor de chilipiruri. „Am luat şi noi o maşină de spălat. Acum stăm la coadă să o plătim. Da' merită, că are reducere de 30%“, ne spune o femeie. Alta şi-a luat un aragaz Zanussi. „De la 11 milioane, l-am găsit la 769. Am citit pe internet de reducerile a