Posesorii de carduri Visa vor cheltui, luni, online, peste 510 milioane de euro, dintre care 80% pe carduri de debit, estimează Visa Europe, care se aşteaptă ca 28 noiembrie să fie cea mai aglomerată zi din an pentru cumpărăturile pe internet în Europa.
Potrivit unei analize a companiei de plăţi, cumpărătorii vor cheltui în medie 350.000 euro pe minut, iar momentul de vârf se estimează că va avea loc la ora prânzului, în intervalul cuprins între 13.00 şi 14.00. Un al doilea moment de vârf este aşteptat în jurul orei 19.00, când cumpărătorii intră pe internet de acasă după ce se întorc de la serviciu. Visa Europe se aşteaptă să proceseze doar în această zi aproximativ şapte milioane de tranzacţii în Europa, sau 4.800 de tranzacţii pe minut, pe măsură ce tot mai mulţi consumatori apelează la internet pentru cumpărăturile de Crăciun.
‘Estimăm că peste 510 milioane euro vor fi cheltuiţi online luni, în Europa, pe cardurile Visa, ceea ce înseamnă o creştere de 14% faţă de 2010. Cumpărăturile online reprezintă 20% din totalul cheltuielilor pe cardurile Visa, iar volumul tranzacţiilor procesate zilnic şi datele noastre despre tendinţele de consum ne oferă o imagine de ansamblu asupra comportamentului de plată al consumatorilor’, a declarat directorul comercial al Visa Europe, Steve Perry, citat de Agerpres.
În magazinele situate pe arterele comerciale importante, ultimele două zile de dinaintea Crăciunului sunt, de regulă, cele mai aglomerate pentru cumpărături. Având în vedere că Ajunul Crăciunului va fi într-o zi de sâmbătă anul acesta, Visa Europe estimează că vineri, 23 decembrie, va fi cea mai aglomerată zi, întrucât cumpărătorii vor profita de programul prelungit al magazinelor şi nu vor dori să lase cumpărăturile pe ultimul moment, chiar înainte de Crăciun. Visa îşi bazează estimările pe datele privind volumul tranzacţiilor de până în prezent şi p