Codaşi la produse de igienă personală, pe ultimul loc la achiziţionarea de medicamente şi la servicii de educaţie, dar fruntaşi la cumpărat haine, ţigări şi telefoane. Aşa s-ar transpune datele statistice care caracterizează zona Olteniei. Un studiu trimestrial realizat pe regiuni geografice reliefează faptul că oltenii sunt săraci, dar extrem de... fuduli.
Statisticile recente arată că oltenii cheltuiesc mai mulţi bani decât românii din alte regiuni pe produse şi servicii care nu sunt de strictă necesitate, deşi zona este una destul de săracă. Direcţia Regională de Statistică Dolj a dat publicităţii luna aceasta studiul privind veniturile şi consumul populaţiei în trimestrul al doilea al anului 2011, pe regiuni de dezvoltare geografică. Oltenia se situează pe ultimul loc în ceea ce priveşte veniturile medii realizate de o gospodărie pe lunile aprilie, mai şi iunie ale acestui an. Astfel, în trimestrul al doilea al anului, o gospodărie a avut venituri, în medie, de 2.105,33 lei pe lună, fiind cele mai mici pe ţară, pe când bucureştenii au cele mai mari venituri: 3.138,79 lei pe familie.
Cei mai puţini bani alocaţi produselor de îngrijire personală
Cifrele publicate de Statistică arată că în Oltenia se cheltuiesc cei mai puţini bani din ţară pe mărfuri nealimentare. Dacă o gospodărie oltenească alocă lunar, în medie, 382,59 lei pe lună pentru produse nealimentare, bucureştenii cheltuiesc cel mai mult pe acest gen de produse (548,88 lei pe lună), dar au şi cele mai mari venituri din ţară. La cheltuielile despre care vorbim, bucureştenii sunt urmaţi de cei din Vest, care dau 518,55 lei pe haine, combustibili, medicamente şi altele, apoi de cei din regiunea de Nord-Vest, care cheltuiesc lunar, în medie, 444,04 lei pentru astfel de produse. În Oltenia, suma cheltuită de o gospodărie pentru haine şi încălţăminte este, în medie, de 22,8 lei