Intr-o economie globalizata nu mai poti gandi dezvoltarea afacerii doar intr-un context local si asta pentru ca iti limitezi foarte mult posibilitatile de dezvoltare, a afirmat pentru Wall-Street.ro, Peter Barta, directorul executiv ai Fundatiei Post-Privatizare, organizatie care sustine antreprenoriatul.
Unul dintre cele mai recente astfel de proiecte lansate de FPP este Business Mentoring Program, un al carui scop este sa pregateasca intreprinzatorii astfel incat acestia sa isi poata dezvolta compania la nivel global.
“Daca ne gandim la Romania ca piata si incercam sa o segmentam in functie de populatie, populatie activa si asa mai departe, realizam ca ajungem la un numar destul de mic de potentiali clienti, pe cand gandind businessul din perspectiva globala ai mari sanse sa ajungi la cateva sute de milioane de clienti”, explica Barta.
Printre cei care au cele mai mari sanse sa se extinda in strainatate sunt antreprenorii care infiinteaza afaceri in domeniul IT. De altfel, la prima editie a Business Mentoring Program in jur de 60% dintre participanti aveau un business in zona tehnologiei.
Romanii vor sa se extinda la nivel international, dar nu stiu cum
Oficialul FPP afirma ca antreprenorii romani isi doresc sa se extinda in strainatate, insa de multe ori nu fac acest lucru pentru ca nu stiu cum sa conduca o asemenea afacere.
“In ultimul timp se poate observa o dinamica pozitiva in acest sens, mare parte din initiativele antreprenoriale incearca sa ofere servicii pe o piata internationala, dar datorita lipsei abilitatilor nu o fac cum trebuie”, mai spune Peter Barta (foto).
Business Mentoring Program se adreseaza in special antreprenorilor care au o anumita experienta de business (cel putin doi ani), directorilor executivi sau echipelor de management din companii romanesti, dar si din companii din regiune, d