Implementarea unui sistem de taxare a autostrăzilor în România - care poate ajunge la o valoare de 1 mld. euro ca în Polonia sau livrarea unui sistem de comunicaţii pentru căile ferate sunt priorităţile cheie ale austriecilor pe plan local.
Grupul austriac Kapsch, cu afaceri estimate la un miliard de euro în anul fiscal curent, are în plan o dezvoltare puternică a liniei de business din IT&C în România, însă cele mai mari proiecte urmărite sunt cele care pot genera un businss de sute de milioane de euro: sisteme telecom pentru căile ferate sau livrarea şi operarea unui sistem de taxare pentru utilizarea autostrăzilor, a declarat într-un interviu pentru ZF Kari Kapsch, director operaţional şi membru al familiei care controlează grupul austriac.
"Pentru ca România să devină o piaţă cheie pentru grupul Kapsch, două lucruri trebuie să se întâmple. Trebuie să avem multe proiecte cu sisteme de comunicaţii GSM-R cu compania de căi ferate şi trebuie ca sistemele de taxare pentru autostrăzi să devină un business şi în România", a spus Kari Kapsch. "Ca să vă dau un exemplu al acestor proiecte: divizia noastră dedicată soluţiilor de gestionare a traficului a câştigat un contract în Polonia, iar acolo rulajul generat a fost de un miliard de euro, incluzând şi operarea sistemului. Dacă un lucru similar se întâmplă în România atunci aceasta va fi una dintre pieţele noastre cheie".
Compania austriacă este deja implicată într-o licitaţie organizată de compania de căi ferate din România şi urmăreşte evoluţiile discuţiilor pe marginea introducerii unui sistem de taxare a autostrăzilor, evocat de mai mulţi miniştri ai transporturilor în ultimii ani. "Dacă este criză, ce îşi doresc guvernele? Bani. Iar o soluţie de a obţine fonduri este introducerea unor sisteme de taxare pentru autostradă", a spus Kari Kapsch.
Care ar fi riscurile investiţiei în România?