La Aeroportul Bănesa, în corpul C, în locul unei foste firme de curierat, se va deschide un terminal de aviaţie generală şi business. Lucrările care au început în luna noiembrie urmează să fie finalizate la sfârşitul lui decembrie, iar din primăvara viitoare cursele low-cost vor zbura şi ateriza de pe aeroportul Otopeni.
Acum sunt în plină desfăşurare lucrările de amenajare pe o suprafaţă desfăşurată de aproximativ 1.500 de metri. Parterul va fi destinat fluxurilor de călători, iar la etaj va fi o zonă multifuncţională. Compartimentarea nivelului superior va cuprinde sală de consiliu pentru întâlniri de afaceri, zonă de relaxare şi discuţii informale, sală pentru prezentări şi un spaţiu pentru organizarea conferinţelor de presă.
Investiţia se ridică la 2,4 milioane de euro, iar ministrul Transporturilor Anca Boagiu promite că "se vor folosi materiale de cea mai bună calitate. Sunt mulţumită de stadiul lucrărilor. La început toată lumea era sceptică. Era momentul să-i redăm destinaţia iniţială. Au lansat zvonuri că se mută cursele low-cost pe Otopeni ca să poată să crească preţul biletelor. Nu voi tolera aşa ceva".
Simulare de zbor cu elicopterul şi avion Boeing
Două cămăruţe de doi pe doi, despărţite de un perete de rigips. Înăuntru, scaunele piloţilor şi pupitrele de zbor. În faţă, pe un perete concav se vede când pista aeroportului când forme de relief sau nori. Pe aceste simulatoare viitorii piloţi se antrenează pentru cazuri deosebite cum ar fi incediu la un motor, căderi de echipamente, aterizare fără nici un motor sau atunci când nu se deschide trenul de aterizare. Harta de zbor este o imagine simulată adaptată relifefului din România.
"Noi pregătim piloţii pentru cazuri speciale, de supravieţuire. Obligaţia piloţilor este să decupleze sistemele avariate, să menţină aparatul în zbor şi să remedieze defecţiunea", a explicat Sorin Ro