Allianz-Ţiriac, a doua companie din piaţa asigurărilor, a raportat pe primele nouă luni o creştere cu două cifre a profitului brut, la 8 milioane de lei (1,9 mil. euro), dar afacerile s-au diminuat cu 16%, adică de patru ori peste media pieţei. Asigurătorul nu a anunţat valoarea rezultatului net după ce în 2010 înregistrase prima pierdere anuală din ultimul deceniu.
Primele brute subscrise au cumulat 672 milioane de lei (160 mil. euro) în perioada ianuarie-septembrie comparativ cu aproape 800 milioane de lei în acelaşi interval din 2010, scăderea fiind cauzată de vânzările mai mici de poliţe auto.
Veniturile din prime s-au ridicat la 211 milioane de lei trimestrul al treilea, iar profitul raportat în aceeaşi perioadă a fost de 2,5 milioane de lei.
"Mediul de afaceri dificil, incertitudinile privind evoluţiile economice şi prelungirea măsurilor de austeritate afectează în continuare cererea de produse de asigurare. Presiunea asupra preţurilor protecţiei a rămas la cote foarte ridicate, iar acest lucru a amplificat volatilitatea pe piaţa asigurărilor", a declarat Rangam Bir, directorul general al Allianz-Ţiriac.
Subscrierile din poliţe Casco au scăzut cu 21%, la 314 milioane de lei, din cauza restrângerii numărului de poliţe vândute companiilor de leasing. Allianz-Ţiriac are în continuare o cotă de piaţă de 20% pe acest segment.
Veniturile din asigurări auto obligatorii (RCA) au scăzut însă cu mai mult de 33% şi au ajuns la 109 milioane de lei, compania pierzând clienţi în favoarea concurenţilor care au redus drastic tarifele la începutul anului.
"Am anticipat şi ne-am asumat o scădere a volumului vânzărilor pe această clasă de asigurări, evitând să intrăm în războiul preţurilor. Segmentul RCA şi-a pierdut echilibrul, iar datele făcute publice de autoritatea de supraveghere arată că la nivelul pieţei valoarea o