Grupul care deţine American Airlines, al treilea operator aerian din SUA, a intrat în faliment.
AMR Corp. a cerut protecţia legii falimentului în SUA după ce a eşuat să ajungă la acorduri cu salariaţii pentru reducerea costurilor cu forţa de muncă, informează Bloomberg.
În cererea pentru protecţie împotriva legii falimentului, American Airlines, care şi-a început activitatea cu livrarea de poştă aeriană în anii '20, a menţionat active de 24,7 miliarde de dolari şi datorii de 29,6 miliarde de dolari.
“Este dureros, dar necesar" a afirmat John Strickland, un analist în aviaţie la JLS Consulting din Londra.
Zborurile American Airlines şi cele ale diviziei regionale American Eagle se vor desfăşura după programul normal, a anunţat compania.
AMR a încercat să evite falimentul după atentatele teroriste din 2001 din SUA, care au lovit puternic traficul aerian de pasageri. Operatorii aerieni rivali au folosit legea falimentului pentru a restructura datoriile şi pentru a scăpa de costuri cu fondurile de pensii ale angajaţilor.
American Airlines era singura mare companie aeriană americană care nu a cerut intrarea în faliment în ultimii zece ani pentru a-şi reduce datoriile şi costurile.
Grupul care deţine American Airlines, al treilea operator aerian din SUA, a intrat în faliment.
AMR Corp. a cerut protecţia legii falimentului în SUA după ce a eşuat să ajungă la acorduri cu salariaţii pentru reducerea costurilor cu forţa de muncă, informează Bloomberg.
În cererea pentru protecţie împotriva legii falimentului, American Airlines, care şi-a început activitatea cu livrarea de poştă aeriană în anii '20, a menţionat active de 24,7 miliarde de dolari şi datorii de 29,6 miliarde de dolari.
“Este dureros, dar necesar" a afirmat John Strickland, un analist în aviaţie la JLS Consulti