Germanii din landul Baden-Wuerttemberg, una dintre cele mai bogate regiuni din ţară, au votat duminică în favoarea unui proiect de dezvoltare feroviară în valoare de circa 4,1 miliarde de euro, relatează Reutes.
Proiectul presupune construirea a două tronsoane de cale ferată de mare viteză, parte a unei magistrale internaţionale care leagă mai multe metropole europene, precum şi modernizarea gării centrale din oraşul Stuttgart şi mutarea ei în subteran. Astfel, o suprafaţă de circa 100 de hectare ocupată în prezent de şinele de tren se va transforma într-un centru de dezvoltare urban, generând circa 20.000 de noi locuri de muncă.
Cele două tronsoane de cale ferată vor lega oraşul Stuttgart de Ulm
Proiectul de transport a fost introdus în planul urbanistic al oraşului încă din 1985, când a fost apreciat drept "o prioritate".
Gara subterană cu "ochiuri de lumină"
Gara centrală din Stuttgart va fi "scufundată" cu 11 metri. Tavanul-trotuar va fi spart de mai multe "ochiuri de lumină", geamuri ovale care să permită pătrunderea luminii naturale. Arhitectul Christoph Ingenhoven a gândit construcţia în aşa fel încât să nu fie nevoie de un sistem de ventilaţie, clădirea fiind aerisită de trenurile care intră şi ies din gară.
Cu toate că numărul de linii va fi înjumătăţit, autorităţile sunt de părere că noua gara va permite un trafic mai mare cu circa 37% pentru că va fi construită ca un nod de trecere şi nu ca un punct terminal.
Noua gară va avea în total opt linii de-a lungul a patru platforme cu o lungime de 420 de metri. De asemenea, clădirea care găzduieşte în prezent gara din Stuttgart, staţie care funcţioneată de mai bine de 160 de ani, va fi integrată arhitectural în noua construcţie.
Proiectul susţinut de 59% dintre cetăţenii care au ieşit la vot are în vedere construirea a trei gări suplimenta