Cel mai bun spectacol montat în România în ultimii douăzeci de ani este „Trilogia antică", în regia lui Andrei Şerban. Îi urmează, pe locul al doilea, „...au pus cătuşe florilor", în regia lui Alexander Hausvater, iar pe locul al treilea „Ghetto", în regia Victor Ioan Frunză şi „Titus Andronicus", în regia lui Silviu Purcărete.
Clasamentul a fost realizat de revista online de teatru Yorick (www.yorick.ro) în urma unei anchete la care au fost invitaţi să participe peste douăzeci de critici şi oameni de teatru. Fiecare dintre specialiştii care au dat curs invitaţiei a alcătuit un top al celor mai bune trei spectacole de teatru din România postdecembristă, însoţit de un text justificativ.
Oamenii de teatru care au participat la realizarea anchetei sunt: Alice Georgescu, George Banu, Florica Ichim, Mircea Morariu, Ion Parhon, Carmen Stanciu, Nicolae Prelipceanu, Marius Zarafescu, Emil Boroghină, Cristina Rusiecki, Victor Scoradeţ, Miruna Runcan, Andreea Dumitru, Iulia Popovici, Marinela Ţepuş, Doru Mareş şi Ion Bogdan Lefter.
„Cel mai bun critic e propria-mi memorie", spune, cu acest prilej, George Banu, citându-l pe Eugenio d'Ors, un celebru critic spaniol, descriind în câteva cuvinte spectacolul care a făcut istorie la Teatrul Naţional din Bucureşti: „«Trilogia antică», această reînviere bucureşteană a operei care a marcat în lume semnătura unui regizor: Andrei Şerban, fiul rătăcitor ce revenea la locul de origine!"
Iar criticul Alice Georgescu descrie, în aceeaşi anchetă, celebra montare a lui Andrei Şerban ca pe „un spectacol care a demonstrat că teatrul înseamnă, dincolo de cuvânt (aşadar, de raţiune şi logică), sentimente şi senzaţii, emoţie în stare pură, trăire totală. Un spectacol care a hotărât destine şi care, mai ales, a «pulverizat» o instituţie, făcând-o apoi să renască."
„Spectacol-şoc", îl consideră şi criticul Mir