Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, împreună cu directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, au semnat marţi contractul de achiziţie a 16 trenuri noi de metrou şi a tot atâtea sisteme de conducere automată (protecţii şi operare automată).
Contractul a fost câştigat de filma spaniolă CAF, iar primele trenuri vor circula prin subteranele Bucureştiului în maximum doi ani. Potrivit lui Gheorghe Udrişte "schimbarea vagoanelor de metrou este o prioritate pentru Metrorex".
Cele 16 trenuri noi vor fi urmate de alte 21 care vor fi achiziţionate în maximum trei ani, ele urmând să circule pe magistrala cinci, Drumul Taberei - Universitate.
Noile vagoane de metrou sunt dotate cu sisteme performante de ventilaţie, geamuri rabatabile, locuri destinate bicicletelor şi un sistem de avertizare optică şi acustică.
Potrivit directorului Metrorex, dotările sunt de ultimul nivel al tehnicii. Trenurile vor fi fabricate în România, cel mai probabil la Bucureşti, iar omologarea primului vagon se va face peste un an şi jumătate, după ce acesta va parcurge un traseu de 10.000 de kilometri.
"Prin aceste sistemele de operare automată, mecanicul va deveni un asistent al trenului. Trenul îşi culege informaţiile, le prelucrează şi apoi stabileşte traseul şi viteza de deplasare", a mai explicat Gheorghe Udrişte.
Valoarea totală a celor două contracte este de 110 milioane de euro, bani care provin din bugetul statului şi dintr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii (BEI)
În prezent, prin subteranele Metrorex circulă 44 de trenuri noi şi 60 vechi.
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, împreună cu directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, au semnat marţi contractul de achiziţie a 16 trenuri noi de metrou şi a tot atâtea sisteme de conducere automată (protecţii şi operare automată).
Contractul a fost câştigat de filma spaniol