V-ati intrebat vreodata de ce mai mereu flutura semet steagurile americane prin filmele de la Hollywood? De ce la fiecare cateva filme americane, revezi mereu scena cu imnul Americii? De ce din aproape orice pelicula americana nu lipseste mesajul patriotic, mai mult sau mai putin subtil? Toate aceste cadre clasice ale filmelor americane sunt de un kitch patriotic care a devenit in sine un gen de pop-art.
Masinaria de propaganda a Pentagonului depaseste orice buget de comunicare publica si aduna armate impresionante de mercenari PR de top. Mai mult, lupta se duce pe toate fronturile si in toate mediile posibile de comunicare. A trecut ceva timp de la celebrul poster de recrutare al unchiului Sam.
Nu sunt noutati insa tin sa notez cateva exemple concrete. Mi-am amintit de acest arsenal complex de propaganda citind un foarte pertinent articol din Foreign Policy despre alocarea de catre armata americana a unui buget de 120 de milioane de dolari pentru crearea unei retele de siteuri de stiri in Asia Centrala, respectiv Trans Regional Web Initiative (TRWI).
"Propagandastan" e titlul preluat si in aceasta postare. Pe scurt: sub riscul ca Pakistan sa inceteze relatiile cu SUA, Pentagonul isi pregateste o ruta alternativa de aprovizionare a trupelor din Afganistan, prin Uzbekistan. Pe aceasta cale s-a inceput albirea oficiala a dictatorului Karimov prin declaratiile recente ale lui Hilary Clinton preluate si rostogolite de siteurile de stiri din reteaua TRWI special creata pentru acest gen de influenta. Care siteuri se bazeaza pe un buget colosal de $121,020,679.00 ca sa fim exacti, conform SEAP-ului lor. Asta apropo de toate discutiile recente despre importanta si relevanta stirilor de pe net: SUA iau presa online foarte in serios.
Revenind la filmele americane patetico-patriotice
Armata americana ramane unul dintre cei